דף הבית >> הרצאות ניהוליות
"אינטליגנציה רגשית למנהלים"
אוניברסיטת הרווארד מצאה במחקריה שאחד מכלי הניהול המתקדמים בעולם הינו אינטליגנציה רגשית. מחקרים עדכניים גילו שהמנהל שלכאורה נחשב כדמות רציונאלית משתמש בחיי היומיום באינטלקט רק ב 20% מהמקרים לעומת 80% מהממד הרגשי. תחום זה של האינטליגנציה הרגשית פותח צוהר לעולם מרתק המציג כיצד יכול האדם להכיר ולהתמודד עם רגשותיו ורגשותיהם של אחרים באופן שימקסם את סיכויי הצלחתו בכל תחום ובפרט בתחומי הניהול.
"תקשורת ועבודה בצוות"
"תקשורת ועבודת צוות" מתבססת על אסטרטגיה מובילה וחדשנית המתמקדת בהעצמת המערך האנושי בארגון, מנהלים ועובדים והקניית ראייה עסקית. עבודת צוות נכונה יוצרת צוות סינרגטי ועוצמתי למימוש יעדי הארגון. עבודת צוות מהווה מנגנון המגשר בין החזון הארגוני לתוצרים הרצויים, תוך צמצום ומניעת מגוון רב של גורמים מעכבים ומכשולים פנימיים וחיצוניים. במסגרת הפעילות יגובשו העובדים ליצירת צוות מלוכד ומנצח הפועל מתוך עולם ערכים וחזון משותף.
"שפת גוף וכריזמה"
כמה פעמים מצאתם את עצמכם תוהים מה יש באדם או באשה מסוימת שכל כך מהנה להיות בחברתם? כיצד זה שיש אנשים שאנו מקשיבים בשקיקה למוצא פיהם? מדוע יש אנשים מרתקים ומושכים יותר לעומת אחרים? האם גם אני יכול להיות אחד כזה ואם כן כיצד? במסגרת נושא זה נבין מה נדרש כדי להציג נושא באופן משכנע, נכיר את המשמעויות הסמויות של שפת הגוף, נענה על השאלה מהי כריזמה, נסקור את התכונות והמאפיינים של אנשים כריזמטיים ונלמד כיצד נהפוך לכאלה.
"הפסיכולוגיה של ההחלטה
קבלת החלטה לרוב פירושה היא קבלת אחריות!. איכות הניהול הינה תוצר ישיר של איכות החלטות המנהל. כאשר החלטות טובות מקדמות אותנו בחיים והחלטות שגויות גורמות לנזק עם כל המשמעויות האישיות הנלוות לכך. במסגרת נושא זה נכיר סוגי החלטות, נתוודע לגורמים המביאים אותנו לקבלת החלטות שגויות ונקבל כלים ומתודולוגיות יישומיות לקבלת החלטות טובות ואיכותיות.  
"חשיבה תוצאתית"
"חשיבה תוצאתית" מהווה גישה חדשנית וחיונית לארגונים של ימינו המתפקדים בסביבה של חוסר וודאות ומציאות בה אין כל הבטחה בשום פעולה שאנו נעשה שהיא תוביל אותנו לאן שאנו רוצים להגיע!. ארגונים המיישמים "חשיבה תוצאתית" יוצרים בידול אסטרטגי בינם לבין מתחריהם בשוק, דבר הבא לידי ביטוי לרוב בתוצאות עסקיות מוצלחות ועמידה ביעדים. "חשיבה תוצאתית" מהווה אחד מהנושאים החמים והאקטואליים ביותר הקיימים ומציגה מתודולוגיה חשיבתית מתקדמת בארגונים מכווני תוצאות. הנושא מרתק ומשלב תובנות פרקטיות ואקדמיות בשילוב דוגמאות מהעולם העסקי בחברות וארגונים מובילים בארץ ובעולם.
"לחץ ושחיקה בארגונים"
לחץ ושחיקה בארגון מהווה את אחד הגורמים המרכזיים לאובדן מוטיבציה בעבודה ומכאן להידרדרות איטית אך בלתי נמנעת בכל יעדי הארגון. התמודדות נבונה עם תופעה וויראלית זו הינה חיונית להצלחתו של הארגון. הסדנא מתבססת על אסטרטגיה מובילה וחדשנית המתמקדת בהעצמת המערך האנושי בארגון, מנהלים ועובדים. במסגרת אסטרטגיה זו מועצמת זיקת המחויבות של שכבת ההנהלה והעובדים לחזון הארגון, מטרותיו וערכיו. פעילות המובילה לנאמנות ותפקוד יתר חיובי, החיוניים להפגת ממדי הלחץ והשחיקה והמרתם למקדמי תמרוץ ועשייה חיובית.
"קוד המצוינות בשירות"
"מצוינות בשירות" הינה הגדרה לאסטרטגיה מובילה וחדשנית המתמקדת בהעצמת ההבנה על חשיבות השירות בארגון במאה ה-21. בעולם העסקי של היום, הלקוחות הם בעלי ידע רב ונגישות למידע מצד אחד והדרישות שלהם וחוסר הנאמנות גוברים מצד שני. למצוינות בשירות כאסטרטגיה חשיבות רבה ליצירת בידול איכותי למול המתחרים, במסגרת ההרצאה נכיר תפיסות עולם שירותיות ונתוודע למיומנויות וכלים עדכניים הנדרשים כחלק ממערך של שירות מנצח.
"חזון ארגוני הלכה למעשה"
בכל עת וזמן נתפסו אנשי חזון כאנשים ייחודיים היודעים להוביל את הסובבים אותם בזמני משבר ולהנהיגם בבטחה ובהצלחה ליעד מוגדר. כיום, בטלטלות הכלכליים בשווקים המקומיים והעולמיים, במצב של חוסר ודאות עסקי ההולך וגובר במגזר הציבורי והפרטי נדרשים אנשים אלו יותר מתמיד. מהו חזון? כיצד מגדירים חזון, מהו תפקיד החזון בארגון? כיצד מיישם המנהל את החזון בחברה? מהו הקשר בין חזון, אסטרטגיה ומטרות הארגון? מהן התועלות הצפויות ועוד אלו מקצת מהתכנים בהם נעסוק במסגרת נושא מרתק זה. חזון ואסטרטגיה ארגונית מהווה את אחד מהנושאים החמים והאקטואליים ביותר הקיימים כיום בתחום הניהול. 
"ניהול מנצח דרך אסטרטגיית מחויבות ארגונית"
כל ארגון מורכב מאנשים, מחלקות, אגפים המחויבים לעבוד בשיתוף פעולה, בסינרגיה ומתוך חזון וערכים משותפים במטרה להצליח. מחקרים עדכניים הוכיחו כי חוסר הזדהות העובדים עם יעדי הארגון, חסמים אישיים, תסכול מקצועי, שחיקה, סדרי עדיפויות שונים (דור X ודור Y), קונפליקט ערכים, מתחים פנימיים ועוד מביאים לאובדן "המחויבות הארגונית" של העובדים בארגון, עזיבה פיזית ומנטלית, ויוצרים מסלול תפקודי בעייתי ונסתרשלא רק שאינו תורם ליעדי הארגון אלה שלרוב אף נוגד ופוגע! ההרצאה מציגה את התפיסה המודרנית החדשה בשנים האחרונות בארגונים המתמקדת בדרכים לפתרון הבעיות ובהעצמת ביצועי הארגון ותוצריו.
"ניהול משא ומתן"
תכנון וניהול מו"מ הינם מהיסודות המרכזים לעסקה מוצלחת. מרגע בו החלטנו על רצוננו בדבר מסוים מתחילה העסקה להירקם תוך כדי דיאלוג מורכב נושאי המשא ומתןמתודולוגית ניהול המו"מ חשובה היום לכל אדם המצוי בקשר עם לקוחות או ספקים וחשיבותו רבה אף יותר לארגון מפאת היכולת להביא לשינוי משמעותי בכל הקשור לעמידה ביעדי הניהול.
"ניהול מבוסס ערכים"
כל החברות המובילות בעולם גילו את השיטה -"ניהול מבוסס ערכים". גישת ניהול מתקדמת זו מאפשר למנהל להניע את האדם לעבודה תוך זיהוי עולם ערכיו האישי של העובד.  יצירת זיקה בין עולם ערכיו של העובד לערכי הארגון באופן היצר מוטעבציה פנימית חזקה לעשייה חטובת העובד, הקבוצה והארגון. הרצאה מרתקת המציגה את התפיסות המתקדמות בעולם, בניהול עובדים במאה ה-21.
"לחשוב עתיד"
ארגונים במאה ה- 21 נמצאים במרוץ הישרדות קיומי. הפעילות תכין את הארגון לתפקוד בסביבה המשתנה ולהתפתחויות הגלובליות, כצעד קריטי להבטחת שרידותו וצמיחתו. הנושא מעצים את חדשנות החשיבה הניהולית של משתתפיה, תוך הקנייה ושילוב תובנות ומתודולוגיות מתקדמות. הפעילות מחריגה את המשתתפים מ"אזור הנוחות" האישי, מסירה גבולות וחסמים אישיים וקבוצתיים ומקנה מגוון כלים הכרתיים ומעשיים החיוניים להתחדשות וצמיחה ארגונית במאה ה-21. הפעילות נסמכת על מחקרים עדכניים, פרסומים אקדמיים וניתוחי אירוע (Case Studies) של חברות מהמובילות במשק ובהן Google, Microsoft, Virgin, Intel, Apple.
"עיצוב האישיות הניהולית"
מהו הגורם המרכזי להצלחה בניהול? מה מייצר מנהלי על? כיצד ניתן לפתח את אישיות המנהל להעצמת תפקודו והישגיו? שאלות אלו ונוספות עמדו במרכזם של מחקרים באוניברסיטאות המובילות בעולם, ובהן ייל, אוקספורד סטנפורד ועוד. הממצאים הובילו לשינוי תפיסתי בכל הקשור לתוכניות פיתוח מנהלים. מעולם הניהול השגרתי, נפתחו דלתות לתובנות מתחומי חקר המוח, גנטיקה ופסיכואנליזה. תובנות הנוגעות לאופן בו מתעצבת אישיותנו והשפעתה העצומה על חיינו.
לקוחות ממליצים:

"הרצאה מעולה, קולחת, המציגה תפיסות חדשות ורלוונטית לכל אדם"
- יריב שוק, ראש צוות מפתח חיפה לכתבי עת, אוניברסיטת חיפה


"הרצאה מצויינת ברמה גבוהה עם תכנים מרתקים" 
- דליה דולב, מנהלת ספריית הטכניון, חיפה 



"הרצאה מעמיקה, ערוכה ומאורגנת היטב. המסר עבר בצורה ראוייה, ברמה האישית פרזנטציה נהדרת"
 - יצחק לארי, מפקח ראשי, רשות המיסים לישראל


"הרצאה מעניינת ומרתקת, המועברת בצורה קולחת עם נגיעות הומור במקומות הנכונים.
נהניתי מאוד, ישר כח!" 
- זורי מזרחי, יו"ר ההסתדרות במרחב ראשל"צ, ההסתדרות החדשה



"ההרצאה הייתה מעולה, מפרה, ומצוינת. לי אישית תרמה רבות.
כן ירבו כמוך"
 - מיכל דוד, מזכיר משפטי


"הרצאה מעניינת ומאלפת, הועברה בצורה ברורה וקלילה עם דוגמאות בחיי היום יום"
 - יצחק בן יהודה, מנהל תחום גביה ארצי, רשות המיסים לישראל


"ההרצאה קולחת ומרתקת. זהו נושא חדש עבורי. אמליץ בפני חברותיי לעבודה לקחת סדנא זו"
 - ג'ון יחיא שווקמן, עורכת מדעית, אוניברסיטת ת"א


"מרצה ברמה גבוהה, בעל ידע אישי רב.
פשוט הנאה גדולה מהרצאה זו" 
- אתי זרחי, אמרכלית אגף הפרט, עיריית ראשל"צ

"הרצאה מעולה, קולחת, המציגה תפיסות חדשות ורלוונטית לכל אדם"
- יריב שוק, ראש צוות מפתח חיפה לכתבי עת, אוניברסיטת חיפה


"הרצאה מצויינת ברמה גבוהה עם תכנים מרתקים" 
- דליה דולב, מנהלת ספריית הטכניון, חיפה 



"הרצאה מעמיקה, ערוכה ומאורגנת היטב. המסר עבר בצורה ראוייה, ברמה האישית פרזנטציה נהדרת"
 - יצחק לארי, מפקח ראשי, רשות המיסים לישראל


"הרצאה מעניינת ומרתקת, המועברת בצורה קולחת עם נגיעות הומור במקומות הנכונים.
נהניתי מאוד, ישר כח!" 
- זורי מזרחי, יו"ר ההסתדרות במרחב ראשל"צ, ההסתדרות החדשה



"ההרצאה הייתה מעולה, מפרה, ומצוינת. לי אישית תרמה רבות.
כן ירבו כמוך"
 - מיכל דוד, מזכיר משפטי


"הרצאה מעניינת ומאלפת, הועברה בצורה ברורה וקלילה עם דוגמאות בחיי היום יום"
 - יצחק בן יהודה, מנהל תחום גביה ארצי, רשות המיסים לישראל


"ההרצאה קולחת ומרתקת. זהו נושא חדש עבורי. אמליץ בפני חברותיי לעבודה לקחת סדנא זו"
 - ג'ון יחיא שווקמן, עורכת מדעית, אוניברסיטת ת"א


"מרצה ברמה גבוהה, בעל ידע אישי רב.
פשוט הנאה גדולה מהרצאה זו" 
- אתי זרחי, אמרכלית אגף הפרט, עיריית ראשל"צ

"הרצאה מעולה, קולחת, המציגה תפיסות חדשות ורלוונטית לכל אדם"
- יריב שוק, ראש צוות מפתח חיפה לכתבי עת, אוניברסיטת חיפה


"הרצאה מצויינת ברמה גבוהה עם תכנים מרתקים" 
- דליה דולב, מנהלת ספריית הטכניון, חיפה 



"הרצאה מעמיקה, ערוכה ומאורגנת היטב. המסר עבר בצורה ראוייה, ברמה האישית פרזנטציה נהדרת"
 - יצחק לארי, מפקח ראשי, רשות המיסים לישראל


"הרצאה מעניינת ומרתקת, המועברת בצורה קולחת עם נגיעות הומור במקומות הנכונים.
נהניתי מאוד, ישר כח!" 
- זורי מזרחי, יו"ר ההסתדרות במרחב ראשל"צ, ההסתדרות החדשה



"ההרצאה הייתה מעולה, מפרה, ומצוינת. לי אישית תרמה רבות.
כן ירבו כמוך"
 - מיכל דוד, מזכיר משפטי


"הרצאה מעניינת ומאלפת, הועברה בצורה ברורה וקלילה עם דוגמאות בחיי היום יום"
 - יצחק בן יהודה, מנהל תחום גביה ארצי, רשות המיסים לישראל


"ההרצאה קולחת ומרתקת. זהו נושא חדש עבורי. אמליץ בפני חברותיי לעבודה לקחת סדנא זו"
 - ג'ון יחיא שווקמן, עורכת מדעית, אוניברסיטת ת"א


"מרצה ברמה גבוהה, בעל ידע אישי רב.
פשוט הנאה גדולה מהרצאה זו" 
- אתי זרחי, אמרכלית אגף הפרט, עיריית ראשל"צ

הרצאות למנהלים

הרצאות ניהוליות בנושאי "חדשנות ניהולית לתוצאות".
הרצאות וסדנאות לפיתוח מנהלים, הממוקדות בפיתוח האישי ובמיומנויות ניהול ומקנים ערך מוסף רב לבכירים בחברות בכל הקשור לחדשנות אישית וארגונית מתקדמת בסביבה דינמית, משתנה ותחרותית.

נושאי ההרצאות:

"הצגת נושא"
ידע וניסיון רב אינם מהווים ערובה להצלחה בהעברת מסר באופן אטרקטיבי ומשכנע. כשאנו מדברים או מציגים אנו נמדדים ע"י הסובבים אותנו ובהתאם לכך נקבעת תדמיתנו ורמת הצלחתנו. כולנו נדרשים בזמן מסוים לעמוד בפני קהל ולהעביר מסר. זה יכול להיות במסגרת אירוע מחלקתי, מפגשים חברתיים, ישיבת צוות, פגישה עסקית ועוד ולרוב אין הזדמנות חוזרת. במסגרת הרצאה חשובה זו נרכוש תובנות, מיומנויות וטכניקות התנהגותיות שיעזרו לנו להבטיח כי המסר שלנו עובר בצורה ברורה, מרתקת ומעצימה.
"אסטרטגיות השפעה"
באוניברסיטאות המובילות בעולם, מוקנה מקום של כבוד לפיתוח כישורי השפעה בארגון. עמידה ביעדי הארגון נסמכת לרוב גם על מיומנויות וכישורי ההשפעה של העובדים בארגון. בהרצאה ייחודית ועשירה בדוגמאות, נלמד את אסטרטגיות ההשפעה הקיימות, זיהוי סגנונות ההשפעה הייחודיים לנו, וכיצד לבחור ולממש את האסטרטגיה המנצחת. התובנות והכלים שיסופקו ישפרו וימנפו את הביצועים וההישגים במישור האישי והארגוני.
 
"ניהול חווית לקוח"
חברות מובילות בעולם הפנימו כי לאופן בו חווה הלקוח את החברה השפעה עצומה על רווחיהן, תדימתן והמשך צמיחתן. מהבנה זו צמחו אסטרטגיות ותובנות המתמקדות בניהול "חווית הלקוח" (CEM) והקניית תחושה של חיוביות וערכיות. במסגרת הרצאה זו נבין את נקודת המבט של הלקוח, המדדים בהם הוא בוחן את החברה, כיצד נבנה מערך ציפיותיו, אופן ההערכות הארגוני הנדרש והדרכים ליצירת שביעות רצון מתמשכת ויצירת לקוח נאמן ושגריר של החברה.
"הבדלים תרבותיים בכפר הגלובלי"
העולם נהפך לכפר אחד גלובלי". המציאות מאידך, מגלה כי פערי תרבות מציבים בפנינו אתגרים רבים. חוסר הבנה או רגישות תרבותית עלולים להביא למצבים הומוריסטיים, אך גם למצבים מביכים העלולים לגרום לטרפודן של עסקאות והפסדי ענק. במסגרת הרצאה זו נסקור את חשיבות הנושא והרגישות הטמונה בו תוך כדי סקירת דוגמאות אקטואליות מהארץ והעולם העסקי, שחלקן יעלו יותר מחיוך על שפתינו.